2010 m. lapkričio 15 d., pirmadienis

Lankstinukai - išeitis informacijos perpildytame pasaulyje

Šiais laikais atsiveria daugybė reklamos galimybių: brangi televizija, radijas, socialiniai portalai - visi kanalai siūlo savo paslaugas. Tačiau svarbiausia ne reklamai išleisti pinigai, o pasiektas rezultatas. Jį garantuoja tik tiksliai panaudotos priemonės. Vienas geriausių įrankių lankstinukai.
Lankstinukų rezultatus lengva pamatuoti. Paprastas pavyzdys: skrajutėje pateikiamas slaptas kodas ar frazė, kurią įvedus internetinėje svetainėje ar tiesiog pasakius pardavimų salone galima gauti nuolaidą ar papildomą paslaugą. Tuomet laikotarpio gale pasitelkiame elementariąją matematiką ir suskaičiuojame, kiek ši reklamos priemonė pritraukė naujų lankytojų, kiek žmonių nusipirko prekę ar pasinaudojo paslaugomis.
Prisimenate, kai teko ilgai laukti poliklinikoje? Ima pavydas, žiūrint į telefono iš rankų nepaleidžiantį paauglį ar su vaiku žaidžiančią rūpestinga motina ir laikraštį nusipirkusį vyriškį. Pamiršau paminėti, kad laukiančiųjų eilės galo nesimato, bet poliklinikos koridoriaus gale vis gi regima šviesa. Ten ant mažos spintelės sudėti įvairūs lankstinukai. Jie išgelbėjo prie informacijos pertekliaus pripratusio žmogaus smegenis.
Kiekvienas žmogus kasdien gauna milžiniškus kiekius informacijos. Mokslininkai apskaičiavo, kad sekmadieniniame „New York Times” laikraštyje informacijos yra daugiau, nei per visą gyvenimą sukaupdavo XVIII a. gyvenęs žmogus. Žinoma, nei šiandien nei prieš kelis šimtus metų gyvenusio žmogaus nepriversi skaityti viso leidinio ir jame esančių reklamų. Šiuolaikinis žmogus ignoruoja reklamą arba neaktualią informaciją.
Lankstinukus sunku ignoruoti. Per televizijos reklamas - paliekame svetainę, kai radijo bangomis prasideda propaganda - vienu judesiu perjungiame kitą stotį ar ieškome mėgstamiausios grupės kompaktinės plokštelės, o internete tiek daug informacijos, kad tik išskirtinės arba labai įkyrios reklamos gali pritraukti vartotojų dėmesį. Tuo tarpu gatvėje į rankas įteikiami lankstinukai yra nuskanuojami akimis arba atiduodami draugams.
Žinoma, tokie reklamos būdai gali atrodyti netinkami daliai rinkodaros specialistų. Juk rimta įmonė neis į gatves ir verčiau ieškos daug inovatoriškesnių reklamos būdų: reklama mobiliajame internete ir pan. O ir norint pagaminti kokybišką lankstinuką reikia įdėti nemažai pastangų: surasti dizainerį, įmonę, kuri pasirūpins atspausdinimu, rasti žmones, kurie juos dalins. Tiesa, kokybiškai atlikus visas užduotis telieka džiaugtis rezultatais.