2012 m. rugsėjo 25 d., antradienis

Spauda atsilaikys prieš interneto naujienų portalus

Šiandien vis dažniau galime išgirsti nuomonių, kad internetas visiškai išstums įprastą spaudą, ir laikraščiai, žurnalai bei kiti periodiniai spausdinti leidiniai visiškai išnyks. Tikėtina, kad technologijoms tobulėjant vis daugiau spausdintų leidinių bus priversti pasitraukti iš rinkos arba taip pat turės persikelti į internetą, bet tai įvyks dar negreitai. Pirmiausia turės stipriai pasikeisti žmonių įpročiai ir turinio kokybė tiek interneto, tiek įprastinėje spaudoje.
Spausdinti leidiniai gali pateikti geresnės kokybės straipsnių. Maža kaina - keli litai už spausdintą leidinį leidžia leidėjams gauti daugiau pajamų ir pasamdyti geresnių rašytojų ir jiems sumokėti didesnius honorarus. Dėl šios priežasties žurnalistai gali skirti straipsniui daugiau laiko ir jaučia didesnį pasitenkinimą savo darbu. Būtent pasitenkinimas darbu yra svarbiausias faktorius, norint sukurti geresnės kokybės straipsnių. Tuo tarpu internete straipsniai labai dažnai yra prastos kokybės, taikoma tik į plačią auditoriją, dažnai turinys yra kopijuojamas ar verčiamas, remiantis nepatikimais užsienio šaltiniais. Visa tai skaitytojas pastebi. Ateityje spausdintų leidinių kaina kils ir skaitytojai ją bus pasiruošę sumokėti.
maketavimo paslaugosSpausdintų leidinių skaitymui žmogus skiria daugiau laiko. Tai reiškia, kad ir reklamoms leidinyje skaitytojas skiria daugiau dėmesio nei internete. Būtent reklama yra vienas didžiausių visų tiek internetinių, tiek spausdintų žurnalų ar laikraščių pajamų šaltinių. Reklamos užsakovai sumokėdami daugiau už reklamos plotą spaudoje daugiau investuoja ir į pačios reklamos įgyvendinimą. Užsakomos ir profesionalios maketavimo paslaugos ar kiti dizaino darbai.
Kartu su periodiniais leidiniais, kaip kasdien leidžiami laikraščiai ar kasmėnesiniai žurnalai, reklamos užsakovai gali užsakyti platinti ir lankstinukus. Lietuvoje dažnai taikoma praktika laikraščiuose pateikti lankstinukus - kuponus, kuriuos atnešus į prekybos vietą galima gauti nuolaidą. Tokia reklama turi daug didesnį poveikį, nei įprasta reklama spaudoje ar internete. Žinoma, ši reklama yra ekonomiškai efektyvi tik tuo atveju, jei užsakomas didelis lankstinukų skaičius. Be to, lankstinukų gamyba ir maketavimo paslaugos turi būti užsakytos iš anksto, nes dažnai spaustuvės ir dizaineriai yra suplanavę darbus ir negali greitai imtis jūsų užsakymo.
Yra vietų, kur negalima naudoti elektroninių įrenginių. Viena iš geriausiai visiems žinomų - yra lėktuvai. Juose nėra interneto, todėl lėktuvu skrendantys žmonės gali skaityti tik įprastą spaudą. Tuo puikiai pasinaudoja turizmo agentūros, kurios išleidžia keleiviams skirtus nišinius leidinius.
Viena didžiausių grėsmių spaudai yra elektroninių skaityklių populiarėjimas. Tiesa, net Jungtinėse Amerikos Valstijose tik 20% žmonių praėjusiais metais perskaitė nors vieną elektroninę knygą. Europoje šie skaičiai dar mažesni. Tai reiškia, kad žmonės vis dar vertina ir noriau skaito įprastus spausdintus leidinius. Daugeliui žmonių skaityti žurnalą ar laikraštį yra malonus ritualas. Daugelis vyresnių žmonių vis dar prenumeruoja įvarius leidinius ir kasdien juos perskaito nuo A iki Z.
Pati spauda keisis ir evoliucionuos. Jau šiandien yra sukurtos technologijos, kurios leidžia ant įprasto storio lapo atvaizduoti judančius paveikslėlius. Įsivaizduokite, nusiperkate šios dienos laikraštį, o jame judantis paveiksliukas atvaizduoja aprašomus įvykius.
Technologijos ir spauda susijungs į vieną darnų darinį. Tiek lauko plakatuose, tiek reklamose spaudoje naudojami specialūs kodai, kuriuos galima nuskaityti su telefonu. Šie kodai nurodo, kokią interneto svetainę telefonas turi atidaryti arba, ką išmanusis telefonas turi atvaizduoti telefono ekrane. Pavyzdžiui, laikant telefoną virš kodo galima matyti personažą, kuris pristato renginį, paslaugą ar naują produktą.
Taigi, spauda ir internetas nėra tik konkurentai. Tradiciniai visuomenės kanalai ir internetas gali darniai vienas kitą papildyti.

2012 m. rugsėjo 13 d., ketvirtadienis

Kokių įgūdžių reikia norint tapti geru dizaineriu?

Domiesi grafiniu dizainu? Manai, kad moki piešti? Galbūt tu gali tapti geru grafikos dizaineriu. Atrask atsakymą šiame straipsnyje, kuriame trumpai papasakosime apie būtiniausius įgūdžius ir žinias norint rinktis dizainerio profesiją.
Formalus išsilavinimas padeda susirasti darbą, bet nėra būtinas. Jei nori karjeros aukštumų siekti, kaip samdomas dizaineris dizaino kompanijoje, diplomas, kuris įrodo, kad baigei su dizainu susijusias studijas palengvins šį procesą. Vis dėlto ieškodami dizainerio nuolatiniam darbui darbdaviai daugiausia dėmesio kreipia į darbų kokybę, o ne į tai, kiek ir kokių diplomų turi. Jei planuoji dirbti, kaip laisvai samdomas dizaineris - tikimybė, kad tavęs užsakovai prašys diplomo yra dar mažesnė.
Vietoj diplomo geriau savo darbdaviams ir klientams parodyk savo portfolio, kuriame galima matyti įvairių dizaino darbų pavyzdžių: kaip lankstinukų gamyba, interneto svetainių kūrimas ar maketavimas.
Didžiąją dalį darbo dienos dizaineris praleidžia prie kompiuterio ekrano. Taigi, jei sieki tapti profesionaliu dizaineriu, turi susitaikyti su faktu, kad bendrauti su žmonėmis teks daug rečiau, nei kitų profesijų atstovams. Jei esi žmogus, kuriam kasdien yra būtina bendrauti - norint tapti dizaino srities asu, teks prisitaikyti ir keisti savo įpročius.
Dėmesys detalėms. Posakis „iš mažų detalių susideda visuma“ kuriant dizainą yra labai tinkamas. Būtent tai, kaip atrodys interneto svetainės mygtukas, kaip kris šešėlis ir kokia spalva bus parinka lankstinukui yra detalės, kurios nusako dizaino kokybę. Net viena ne iki galo išdirbta detalė gali sugadinti visą darbą.
Geri darbų planavimų įgūdžiai. Puikiai planuoti darbus ir savo laiką yra ypač aktualu laisvai samdomiems kūrėjams. Užsakovai iš dizainerių visada reikalauja terminų ir kainų. Tiesa, pateikti tikslius atsakymus galima tik išsiaiškinus visas projekto detales ir pačiam įsivertinus, kiek dizaino darbų atlikimas užtruks. Neišsiaiškinus šių detalių iš karto atsakymų gali tekti ieškoti darbo eigoje, kai atsiranda vis daugiau naujų reikalavimų ir smulkių užduočių, kurių klientas ir dizaineris nebuvo aptaręs. Dizaineris turi suplanuoti darbus taip, kad spėtų viską atlikti iki numatytos datos ir net liktų atliekamo laiko nenumatytiems atvejams.
Nuolatinis tobulėjimas. Atsiranda nauji darbo įrankiai, į madą ateina naujos dizaino tendencijos, naujos medžiagos, naujos interneto svetainių technologijos. Visomis šiomis sritimis dizaineris turi nuolat domėtis ir sekti, kas šiandien užsakovams yra svarbiausia ir, kas jiems bus reikalinga rytoj. Geriausia tai daryti skaitant specializuotus tinklaraščius ir terminius žurnalus.
Svarbiausias dalykas - kūrybiškumas. Geru dizaineriu gali tapti tik tas žmogus, kuriam kūrybiškumas yra įgimtas dalykas. Dizaineriams skirta programinė įranga tobulėja labai greitai. Daugelį kasdienių dizaino darbų jau ir šiandien gali atlikti bet kuris kiek daugiau patyręs kompiuterio naudotojas. Tuo tarpu sukurti išskirtinius ir nestandartinius dizainus: ar tai būtų lankstinukų gamyba, ar tinklapio dizaino kūrimas ar plakatas gali tik patyręs ir kūrybiškas žmogus. Vien tik techninės žinios ateityje bus vis mažiau vertinamos.
Išsirink kuo siauresnę ir perspektyvesnę sritį. Dizaineris neturi apsiriboti vien tik gimtąja šalimi. Šiandieninės technologijos suteikia galimybę dirbti iš bet kurios pasaulio šalies bet kurios pasaulio šalies užsakovams. Vertingiausia šioje globalioje rinkoje yra žmonės, kurie labai gerai išmano siaurą sritį. Šie siauros srities profesionalai visada gali garantuoti geresnę darbo kokybę ir būtent dėl to jie yra geriausiai apmokami. Šiandien užsakovai nepasitiki žmonėmis, kurie deklaruoja, kad gali atlikti viską. Užsakovai ieško žmonių, kurie gali gerai atlikti vieną darbą.
Grafikos dizaineris

2012 m. rugsėjo 4 d., antradienis

Kaip surasti gerą dizainerį?

Jei ieškote paslaugų internete, visada pradėkite nuo Excel dokumento susikūrimo. Šiame dokumente įrašykite kiekvieną kompaniją ar laisvai samdomą žmogų: kontaktus, interneto svetainę, kainą ir kitą jums reikalingą informaciją. Geriausia prieš pradedant paiešką nusistatyti kriterijus, pagal kuriuos vertinsite kiekvieną dizainerį, su kuriuo užmezgėte kontaktą. Pavyzdžiui, jums labai svarbu, kad dizaineris galėtų greitai atlikti darbą, taigi į savo naująjį dokumentą įtraukite punktus: atlikimo terminas ir atrašymo į jūsų užklausą trukmė.
Ieškant gero dizainerio informacijos apie kiekvieną kompaniją ar laisvai samdomą dizainerį kaupimas padės sutaupyti. Paprastai šioje rinkoje nėra pastovių kainų. Patyręs specialistas net už paprastą darbą gali paprašyti labai didelės sumos pinigų. Tuo tarpu pradedantysis gali jį atlikti už kelias dešimtis litų. Toks skirtumas susidaro dėl to, kad kiekvienas iš jų įsivertina, kiek laiko jam užtruks atlikti konkretų darbą, o kiekvieno iš jų darbo valanda turi skirtingus įkainius. Visais atvejais reikia įsivertinti ar ieškai žmogaus, kuris pateiks sprendimą ar darbų atlikėjo, kuris įgyvendins tai, ką pats esi sugalvojęs.
Aprašykite savo užduotį. Kuo detalesnis aprašymas, tuo didesnė tikimybė greitai surasti reikiamą žmogų. Jei ieškote žmogus, kuris sukurtų interneto svetainės dizainą galite struktūriškai nupiešti, pateikti pavyzdžių, kurie jums atrodo tinkami.
Taigi, pradėkite paiešką. Pirmiausia ieškokite interneto paieškos svetainėse, kaip Google ar Bing. Pirmieji paieškos rezultatai, žinoma, bus didesnės dizaino paslaugų kompanijos, nes pavieniai dizaineriai paprastai ieško klientų kitais būdais. Pirkti reklamą paieškos svetainėse ar optimizuoti savo pačių svetaines jiems kainuoja per daug pinigų bei jėgų. Laisvai samdomi dizaineriai lengviau susiranda darbo kitais kanalais.
Samdyti kompaniją yra geriau, kai darbas yra didelės apimties ir reikalauja ne vieno, o kelių savo sritį išmanančių žmonių įsitraukimo. Laisvai samdomi dizaineriai didelės apimties darbus gali užtrukti ilgiau, bet mažesnius, kaip skrajutės maketavimo paslaugos gali atlikti net ir greičiau.
Laisvai samdomus dizainerius galima sutikti interneto forumuose. Plakatų gamyba, interneto dizainas ar maketavimo paslaugos - tai specializuotų interneto forumų skirtų dizaineriams ir jų klientams skiltys. Kiekvienoje iš jų galima pateikti užklausą su konkrečiu darbo aprašymo ir sulaukti komentarų ar net preliminarių pavyzdžių, kaip darbas galėtų atrodyti.
Ieškokite rekomendacijų. Pirmiausia pasinaudokite LinkedIn socialiniu tinklu. Peržiūrėkite ar niekas iš jūsų turimų kontaktų neteikia dizaino paslaugų. Susisiekite ir su tais, kurie yra netiesiogiai susiję su dizainu. Šie žmonės turės ryšių šioje srityje ir tikrai galės rekomenduoti ar net suteikti trumpą konsultaciją, kaip surasti žmogų, kuris gali padėti atlikti plakatų gamybą ar sukurti interneto svetainės dizainą.
Skelbimų portalai. Skelbimų portaluose taip pat galima surasti daug informacijos apie dizaino paslaugas teikiančias įmonę ir laisvai samdomus asmenis. Įtraukite jų kontaktus į savo Excel dokumentą. Vėliau šį dokumentą galėsite panaudoti, kai ieškosite, kas galėtų atlikti kitus darbus. Juo galite pasidalinti ir su kolegomis, kurie taip pat dažnai ieško, kas galėtų atlikti dizaino darbus.
Surinkę visų internete randamų dizainerių ir dizaino kompanijų kontaktus, pasiruoškite savo situacijos atrašymą ir visiems išsiųskite el. laišką vienu pelytės paspaudimu. Tereikia kontaktus surašyti į BCC langelį. BCC reiškia, kad kiti laiško gavėjai nematys, kam dar siuntėte laišką. Po šio paskutinio darbo telieka laukti, kol gausite atsakymus.
Suradę dizainerį, kuris atliks jūsų numatytus darbus, sutarkite dėl atlikimo terminų ir galutinio apmokėjimo. Svarbu šias detales suderinti dar prieš pradedant darbus, kad abiems pusėms iš karto būtų aiškios visos darbo atlikimo sąlygos.
plakatas