2012 m. lapkričio 20 d., antradienis

Lankstinukų ir skrajučių nauda

Skrajutė tai apskritas, stačiakampis ar kitos formos reklaminis informacinis lapelis. Spausdinamas ant popieriaus ir skirtas platinti informaciją viešoje erdvėje, šis mažas lankstinukas gali būti sparčiai išdalintas būtent ten, kur lankosi didžiausi žmonių srautai. Šį reklamos būdą naudoja ne tik daugelis asmenų, bet ir didelės įmonės. Tai puikus sprendimas norint pranešti apie vyksiantį renginį ar reklamuoti siūlomą paslaugą. Pastaruoju metu daugiausiai skrajučių pastebima su kviečiančių apsilankyti naktinių klubų reklamomis ir net suteikiamomis nuolaidomis, tačiau neatsilieka ir savo maisto meniu siūlantys restoranai ar kavinės. Neseniai praūžęs rinkimų ir agitacijų laikotarpis taip pat papildė reklamos kūrėjų pinigines. Politinę mintį skleidžiantys kandidatai savo pažiūras stengėsi sudėti į nedidelį, nebrangų, tačiau gražų ir spalvotą leidinį. Tačiau ne tik politikai naudojasi tokiais reklamos kanalais. Informacinius lankstinukus naudoja net katalikiškos organizacijos. Turbūt daug kam yra tekę atsisakyti arba kaip tik paimti informacinę spaudą, susijusią su įvairių konfesijų propagavimu ar tikėjimo žodžio skleidimu. Skrajutės buvo panaudotos net ginkluoto konflikto metu, kuomet buvo pasirinkta psichologinio karo taktika.
Lankstinukų gamyba labai įdomus ir net meninių gebėjimų reikalaujantis užsiėmimas. Kaip jau minėta, tai puikus būdas reklamuoti renginį, pavyzdžiui, muzikos koncertą, naktinių klubų programą ar net politines agitacijas. Atvirukai, lankstinukai ar net nedidelio formato plakatai tai palyginus nebrangi masinės rinkodaros ar komunikacijos forma. Lankstinuko maketavimas vyksta ant pasirinkto popieriaus formato. Tačiau esminis bruožas yra tas, kad lankstinukų gamyba yra pigus ir pakankamai efektyvus reklamos būdas, nukreiptas į tikslines vartotojų grupes. Platus jų panaudojimas suintensyvėjo tuomet, kai paplito stalinės leidybos sistemos. Pastaraisiais metais skrajučių ir lankstinukų gamyba nutolo nuo tradicinių spausdinimo būdų. Tiesioginis bendravimas su spaustuve buvo pakeistas virtualiu bendravimu internetu. Visa tai leido dar labiau sutaupyti tiek kliento pinigine sąskaita, tiek leidėjo laiko atžvilgiu. Dizaino klausimais galima pasiteirauti tiesiog elektroniniu paštu, o galutinis produktas užsakovą gali pasiekti atkeliavęs į artimiausią pašto skyrių.
Nors ir kaip tai gali pasirodyti keista, tačiau lankstinukų gamyba visai ne naujas reklamos būdas. Pasirodo, kad šitoks reklamos ir informacijos skleidimo būdas buvo naudojamas net Amerikos Nepriklausomybės karo metu. Visa tai privedė prie to, kad nepageidaujamą informacinio ar reklaminio turinio skrajutę mesti į amerikiečio pašto dėžutę yra draudžiama, jei ant jos parašyta, kad pageidaujami tik asmeniniai laiškai ir sąskaitos. Gal ir gera tokia praktika būtų mūsiškuose daugiabučiuose, kuomet bene kiekvieną dieną pašto dėžutėje atsiranda tuntai aktualių ar visiškai nereikalingų informacinių pranešimų. Daugelis jų kartais net neskaityti iš karto atsiduria šiukšliadėžėje, tačiau jei nors kelios skrajutės ar lankstinukai atkeliaus į reikiamus namus, pas potencialius būsimus vartotojus, visa investicija į reklaminius leidinius iš karto atsipirks.
Skrajutės gali būti išdalinamos tiesiog gatvėse, priklijuotos ar prisegtos skelbimų lentose, dalinamos renginių metu. Skelbimų lentos vis dar populiarios susibūrimų vietose, tokiose kaip studentų miesteliai ar bendrabučiai, kavinės, bendruomenės susirinkimo vietose ar tiesiog viešose skalbyklose. Lankstinukų ar skrajučių dalinimas ypač veiksmingas skatinant paslaugas ar produktų pardavimus tam tikruose rajonuose ar specifinėse susibūrimų erdvėse. Nors dalinimo procesas atrodo gan primityvus, tačiau tik toks įteikimo būdas leidžia iš karto atrinkti tikslinius vartotojus. Jei reklamuojate naują moteriškų rankinių parduotuvę, tai lankstinukus dalinsite žaviosios lyties atstovėms, jei prabangių visureigių saloną – dėmesį sutelksite ties vyriška auditorija. Prieš gerą šimtmetį pradėti naudoti lankstinukai buvo pasitelkiami daugiausiai propagandos skleidimo tikslais, tačiau dabar tai puikus ir palyginus nebrangus informacijos ir reklamos perteikimo būdas.
Spauda

2012 m. lapkričio 8 d., ketvirtadienis

Kaip atspausdinti atviruką naudojant Microsoft Publisher programą?

Iš antraštės akivaizdu, kad šiame straipsnyje pasakosiu apie atviruko, plakato ar lankstinuko maketavimą ir spausdinimą naudojant Microsoft Publisher programą. Pats naudojuosi angliška programos versija, taigi ir programos meniu nuorodas pateiksiu šia kalba.
Atvirai pasakius, straipsnyje pateiksiu pastebėjimus ne kaip užsiimti lankstinukų gamyba naudojant šią programą, kadangi ji gana panaši į Microsoft Word, taigi patyrusiam Office paketo vartotojui neturėtų kilti sunkumų. Daugiau papasakosiu apie techninius nustatymus spausdinimo metu. Būtent su šia problema buvau ir pats susidūręs.
Visų pirma jums reikės nuspręsti, kokio dydžio lankstinuką gaminsite, pagal tai reikės nustatyti paraštės dydį. Taigi, kaip apskaičiuoti paraščių dydį:
  1. Susiraskite pavyzdį, pagal kurį matuosite lankstinuko ar atviruko dydį.
  2. Su liniuote išmatuokite pavyzdžio dydį, tai yra aukštį ir plotį.
  3. Su liniuote išmatuokite popieriaus lapą, ant kurio bus spausdinamas lankstinukas, šitai reikia atlikti jei lapas ant kurio spausdinsite yra didesnis.
  4. Iš lapo pločio atimkite atviruko plotį ir padalinkite iš 2. Šis skaičius yra paraščių dydis.
  5. Norint suskaičiuoti, kokį kiekį atvirukų galite išspausdinti ant vieno popieriaus lapo, aukštį padalinkite iš atviruko aukščio, gautas skaičius bus atvirukų kiekis telpantis lape.
  6. Norint nustatyti viršutinę ir apatinė paraštes reikia iš popieriaus aukščio atimti (A), lankstinukų skaičiaus lape (N) ir lankstinuko aukščio (B) sandaugą ir gautą skaičių padalinti iš dviejų. (A-N*B)/2.
  7. Atlikus šiuos skaičiavimus galite nustatyti, kiek lankstinukų telpa viename popieriaus lape ir kokias paraštes turite nustatyti spausdindami savo kūrinį.

Spausdinimo nustatymai naudojant Microsoft Publisher 2002 ir 2003
Naudojant šiuos nustatymus galėsite atspausdinti keletą atvirukų ant vieno popieriaus lapo.
  1. Įsijunkite programą.
  2. Meniu skiltyje File pasirinkite Page Setup.
  3. Layout skiltyje pasirinkite Postcard išdėstymą.
  4. Page Size skiltyje pasirinkite Width – plotį ir Height – aukštį.
  5. Layout skiltyje pasirinkite Change Copies Per Sheet.
  6. Small Publication Print Options skiltyje nustatykite paraštes.
  7. Nuspauskite OK.

Štai ir viskas ant popieriaus lapo bus sutalpintas įmanomas kaičius atvirukų ar lankstinukų.
Spausdinimo nustatymai naudojant Microsoft Publisher 2000
  1. Įsijunkite programą.
  2. Meniu skiltyje File pasirinkite Page Setup.
  3. Lange išvysite daug nustatymų, pasirinkite norimą lankstinuko dydį.
  4. Orientation skiltyje pasirinkite Portrait išdėstymą ir nuspauskite OK.
Štai ir viskas galite spausdinti savo kūrinį.
Spausdinimo nustatymai spausdinant tris skirtingus atvirukus ant vieno popieriaus lapo
  1. Įsijunkite programą, susikurkite naują projektą.
  2. Arrange meniu skiltyje spauskite Layout Guides.
  3. Atsidariusiame lange nustatyti paraštes.
  4. Grid Guides punkte pasirinkite Columns 1 ir Rows 3.
  5. Į atsiradusias eilutes nukopijuokite tris skirtingus atvirukus.
  6. Spauskite spausdinti.
Ši funkcija veiks 2000 ir 2002 metų programos versijose.
Microsoft Publisher programa leidžia kurti įvairius spaudai skirtus projektus, šia programa gali naudotis pažengę Microsoft Office portfelio vartotojai. Iš tiesų naudojantis šia programa teko maketuoti knygas, atvirukus, lankstinukus ir plakatus. Taip pat galiu pridurti, kad gana nesunku perkelti sumaketuotus projektus iš MS Word programos. Microsfot Publisher‘is siūlo kur kas didesnes galimybes norint atlikti spausdinimą. Dažnai jo pagalba sutaupau gana daug popieriaus, taip pat skaičiavimams neprireikia daug laiko, kadangi programa dažniausiai pati nustato, kaip tinkamai išnaudoti popieriaus lapą, žinoma jei atliekate ankščiau minėtus nustatymus. Deja, kol kas neteko dirbti su naujesnėmis versijomis, bet manau artimiausiu metu tai pavyks atlikti. Tikiuosi pasidalinti savo patirtimi ir su jumis.