2012 m. lapkričio 20 d., antradienis

Lankstinukų ir skrajučių nauda

Skrajutė tai apskritas, stačiakampis ar kitos formos reklaminis informacinis lapelis. Spausdinamas ant popieriaus ir skirtas platinti informaciją viešoje erdvėje, šis mažas lankstinukas gali būti sparčiai išdalintas būtent ten, kur lankosi didžiausi žmonių srautai. Šį reklamos būdą naudoja ne tik daugelis asmenų, bet ir didelės įmonės. Tai puikus sprendimas norint pranešti apie vyksiantį renginį ar reklamuoti siūlomą paslaugą. Pastaruoju metu daugiausiai skrajučių pastebima su kviečiančių apsilankyti naktinių klubų reklamomis ir net suteikiamomis nuolaidomis, tačiau neatsilieka ir savo maisto meniu siūlantys restoranai ar kavinės. Neseniai praūžęs rinkimų ir agitacijų laikotarpis taip pat papildė reklamos kūrėjų pinigines. Politinę mintį skleidžiantys kandidatai savo pažiūras stengėsi sudėti į nedidelį, nebrangų, tačiau gražų ir spalvotą leidinį. Tačiau ne tik politikai naudojasi tokiais reklamos kanalais. Informacinius lankstinukus naudoja net katalikiškos organizacijos. Turbūt daug kam yra tekę atsisakyti arba kaip tik paimti informacinę spaudą, susijusią su įvairių konfesijų propagavimu ar tikėjimo žodžio skleidimu. Skrajutės buvo panaudotos net ginkluoto konflikto metu, kuomet buvo pasirinkta psichologinio karo taktika.
Lankstinukų gamyba labai įdomus ir net meninių gebėjimų reikalaujantis užsiėmimas. Kaip jau minėta, tai puikus būdas reklamuoti renginį, pavyzdžiui, muzikos koncertą, naktinių klubų programą ar net politines agitacijas. Atvirukai, lankstinukai ar net nedidelio formato plakatai tai palyginus nebrangi masinės rinkodaros ar komunikacijos forma. Lankstinuko maketavimas vyksta ant pasirinkto popieriaus formato. Tačiau esminis bruožas yra tas, kad lankstinukų gamyba yra pigus ir pakankamai efektyvus reklamos būdas, nukreiptas į tikslines vartotojų grupes. Platus jų panaudojimas suintensyvėjo tuomet, kai paplito stalinės leidybos sistemos. Pastaraisiais metais skrajučių ir lankstinukų gamyba nutolo nuo tradicinių spausdinimo būdų. Tiesioginis bendravimas su spaustuve buvo pakeistas virtualiu bendravimu internetu. Visa tai leido dar labiau sutaupyti tiek kliento pinigine sąskaita, tiek leidėjo laiko atžvilgiu. Dizaino klausimais galima pasiteirauti tiesiog elektroniniu paštu, o galutinis produktas užsakovą gali pasiekti atkeliavęs į artimiausią pašto skyrių.
Nors ir kaip tai gali pasirodyti keista, tačiau lankstinukų gamyba visai ne naujas reklamos būdas. Pasirodo, kad šitoks reklamos ir informacijos skleidimo būdas buvo naudojamas net Amerikos Nepriklausomybės karo metu. Visa tai privedė prie to, kad nepageidaujamą informacinio ar reklaminio turinio skrajutę mesti į amerikiečio pašto dėžutę yra draudžiama, jei ant jos parašyta, kad pageidaujami tik asmeniniai laiškai ir sąskaitos. Gal ir gera tokia praktika būtų mūsiškuose daugiabučiuose, kuomet bene kiekvieną dieną pašto dėžutėje atsiranda tuntai aktualių ar visiškai nereikalingų informacinių pranešimų. Daugelis jų kartais net neskaityti iš karto atsiduria šiukšliadėžėje, tačiau jei nors kelios skrajutės ar lankstinukai atkeliaus į reikiamus namus, pas potencialius būsimus vartotojus, visa investicija į reklaminius leidinius iš karto atsipirks.
Skrajutės gali būti išdalinamos tiesiog gatvėse, priklijuotos ar prisegtos skelbimų lentose, dalinamos renginių metu. Skelbimų lentos vis dar populiarios susibūrimų vietose, tokiose kaip studentų miesteliai ar bendrabučiai, kavinės, bendruomenės susirinkimo vietose ar tiesiog viešose skalbyklose. Lankstinukų ar skrajučių dalinimas ypač veiksmingas skatinant paslaugas ar produktų pardavimus tam tikruose rajonuose ar specifinėse susibūrimų erdvėse. Nors dalinimo procesas atrodo gan primityvus, tačiau tik toks įteikimo būdas leidžia iš karto atrinkti tikslinius vartotojus. Jei reklamuojate naują moteriškų rankinių parduotuvę, tai lankstinukus dalinsite žaviosios lyties atstovėms, jei prabangių visureigių saloną – dėmesį sutelksite ties vyriška auditorija. Prieš gerą šimtmetį pradėti naudoti lankstinukai buvo pasitelkiami daugiausiai propagandos skleidimo tikslais, tačiau dabar tai puikus ir palyginus nebrangus informacijos ir reklamos perteikimo būdas.
Spauda

1 komentaras:

  1. Skrajutės dabartiniais laikas tampa visai nebepastebimos. Žmonių vadinamasis "attention span" yra labai sutrumpėjęs. Tai reiškia, kad žmogus į reklamą atkreipia dėmesį tik akimirką, ir per tą akimirką nusprendžia ar objektas vertas tolimesnio jo dėmesio. Todėl, mano nuomone, norint sukurti ne tik gražią skrajutę, bet ir tokią kuri neštų rezultatą, geriausia yra kreipti į profesionalus, kurie išmano savo darbą, ir moka ne tik maketuoti bet ir atlikti spaudos darbus profesionaliai.

    AtsakytiPanaikinti